Sunday, April 06, 2008

إنتوا مين ؟؟؟؟


هي هي نفس المجموعة ... يمكن تزيد شوية أو تقل شوية ... نفس الوجوه ، لو مكنتش تعرفهم من زمان أوي حتعرفهم من تكرار تواجدهم في المناسبات الثقافية و الفنية ... حتلاقوا نفسكوا بقيتوا أصحاب من غير مناسبة كده ... الكل شكله منطلق و الفن سايب علاماته عليه .... بس الغريب إنك لما تحتك بيهم و تتعامل معاهم بتلاقيهم حد تاني خالص ... مش كلهم بيتغيروا ، بس يمكن تكتشف نفسيات و ميول غريبة فيهم ... و لو انت تشوف حد كويس أو جدع تبص تلاقي ألف مين يحذرك منه و هكذا بتدور الدايرة عليهم كلهم ... المحترم منهم اللي يشوف شغله بس و ما يتكلمش على حد و برضه بيتكلموا عليه ... طب أنا نفسي أفهم كل ده ليه ؟ هو إحنا جايين نشتغل فن و نعمل حاجة حلوة و مختلفة لأننا ناس راقية و جوانا نقي و حساس و غير كل الناس ؟ و لا جايين نعمل إيه ؟ ليه بنسمح لنفسنا إننا نتنازل و نغير في طبيعتنا النضيفة و نحول متعتنا و إحساسنا العلي لمجرد دور أو أداء واجب أو مجال لأذى الآخرين ؟؟

4 comments:

kianoreevs said...

تعرفى فى كلمة بتقول (هذا الزحام ولا احد) دايما الاحساس ده عندى مع انى ولد وفى نفس عمرك تقريبا لكن الاحساس بالوحدة يقتلنى فى اليوم الف مرة مش عارف ده عيب فينا ولا فى الناس اللى حوالينا ويمكن السببين عموما اتمنى التواصل معاكى ده لو معندكيش مشكلة ادخلى واكتبى تعليق ردا على تعليقى اعرف ايه رايك وعموما ده ايميلى abdelhafezkarim@yahoo.com

Hend said...

بص أنا مش عارفى تحديداً إيه اللي بيحصل بس كل اللي أعرفه إني في غربة شديدة و إني مستغربة الدنيا اللي حواليا أوي و مبقيتش قادرة أستحمل ... طاقتي و قدرتي على الإستيعاب و التحمل خلصت ... حتى الكلام و التصرفات اللي باعملها مش باستوعبها حتى بعد ما اعملها و كأني بقيت شبح ... لا مني عايشة و لا مني ميتة ...و بعدين لما في ناس زيي هم فين ؟ ليه حاسة إني كائن غريب ؟؟؟ عندك رد

Anonymous said...

انا سعيده جدا انى نزلت المحطه الخاصه بيكى عجبنى جدا حالة الفضضه والبسطه ال فى كلامك لانها بتمسنا كلنا كنت زيك بسال نفس الاسئله؟ بس اوعى وحسبى من الدومه الانتى ريحه ليها الحقيقه دائما مولمه ابعدى عن كل التسؤلات ؟ وستفتى قلبك خليكى دائما مؤمنه بنفسك وطبعا امانك بنفسك مش هايجى غير بامانك بالله

nado said...

انا سعيده جدا انى نزلت المحطه الخاصه بيكى عجبنى جدا حالة الفضضه والبسطه ال فى كلامك لانها بتمسنا كلنا كنت زيك بسال نفس الاسئله؟ بس اوعى وحسبى من الدومه الانتى ريحه ليها الحقيقه دائما مولمه ابعدى عن كل التسؤلات ؟ وستفتى قلبك خليكى دائما مؤمنه بنفسك وطبعا امانك بنفسك مش هايجى غير بامانك بالله